marți, 21 iunie 2011

De unde provin numele celor mai importante companii tech?

V-ati intrebat vreodata de unde provin numele gigantilor IT&C sau care este istoria din spatele denumirii lor actuale?

Ei bine, se pare ca multe dintre companiile de care auzim in fiecare zi, cum ar fi Google sau Twitter, si-au ales numele pur si simplu intamplator.

Totusi, altele, au abordat adevarate strategii pentru alegerea denumirii brandului si a produselor lor.

Google

Multi dintre noi stim deja cum s-a "pricopsit" Google cu denumirea sa, insa pentru cei care nu stiu inca, aflati ca numele Google provine dintr-un joc de cuvinte.

Este vorba despre scrierea gresita a cuvantului "googol", care in limba engleza reprezinta un numar urias format din cifra 1 urmata de 100 de zerouri si se pronunta la fel ca Google.

Domeniul „google.com” a fost inregistrat pe 15 septembrie 1997.

Twitter

Numele retelei sociale Twitter a fost ales ... dintr-o palarie, prin tragere la sorti. Un grup de angajati au participat la o sedinta de brainstorming, din care au rezultat mai multe nume printre care Jitter si Twitter.

Acestea erau toate referitoare la ideea de la baza de la care a pornit populara retea sociala: un telefon mobil care alerteaza utilizatorul atunci cand se posteaza un update.

Variantele finale ale numelor au fost supuse tragerii la sorti, iar soarta a decis ca numele retelei sociale sa fie Twitter.

Nintendo

Denumirea de Nintendo vine de la cuvintele „Nin” „ten” si „do” care, in japoneza, inseamna „facem tot ceea ce putem, pe cat de bine se poate si asteptam rezultatele”.

Nintendo reprezinta, dupa cate se pare, atat un motto al companiei cat si numele acesteia. Poetic, nu?

Apple

Desi Apple nu are o poveste oficiala in ceea ce priveste alegerea numelui companiei, fiecare isi poate alege varianta preferata in functie de zvonurile aparute de-a lungul anilor.
• Steve Jobs, presedintele Apple, obisnuia sa lucreze in tinerete pentru ferme de pomi frunctiferi, in special meri (apple) pe parcursul verilor.

Se pare ca, intre timp, marul a devenit fructul sau preferat.

• Steve Jobs depasise cu trei luni data limita de inregistrare a numelui companiei, astfel ca, intr-o criza de timp, si-a amenintat colegii, in gluma, ca va numi compania Apple Computers daca nu i s-ar fi sugerat alta denumire mai potrivita in doar cateva ore.

Cum acest lucru nu s-a intamplat, compania a ramas cu numele de Apple Computers.


Asus

Denumirea companiei Asus provine din povestirile grecesti, mai exact dupa numele lui Pegas (Pegasus in limba engleza), faimosul cal inaripat din mitologia greaca.

Creatorii companiei Asus au declarat ca au ales acest nume fiind inspirati de „intruchiparea fortei, a spiritului creativ si a puritatii – toate simbolizate de aceasta creatura mitica.”

Totusi, de la Pegasus la Asus este o oarecare diferenta, explicatia constand in ideea ca firma ar fi din start avantajata pentru faptul ca se afla oricand in fruntea unei liste alfabetice.

Banuim ca acesta ar fi motivul pentru care denumirea companiei nu este „Zeus”...

Android

Din cate se pare, Andy Rubin, co-fondator si fost CEO Android, chiar are o pasiune pentru roboti.

Nu e greu de imaginat ca tot de aici vine si numele companiei.

Urmariti filmuletul de mai jos pentru a va convinge.

Yahoo

Davis Filo si Jerry Yang au pus bazele Yahoo pe vremea cand erau studenti la Universitatea Standford.

Proiectul, al carui nume initial a fost "Ghidul lui Jerry si David despre reteaua mondiala de calculatoare", a fost conceput ca o lista de link-uri favorite pe web.

Yahoo este de fapt un acronim pentru “Yet Another Hierarchical Officious Oracle”, dar potrivit companiei, echipa care s-a ocupat de proiect a ales aceasta denumire pentru definitia ei: “obraznic, simplu, necivilizat”.

Adobe

Fondatorii Adobe, John Warnock si Chuck Geschke, lucrau pentru Xerox la sfarsitul anilor '70 – inceputul anilor '80, si locuiau in Los Altos, California.

Se pare ca denumirea Adobe vine chiar de la raul care strabatea acest oras, Adobe Creek.

BlackBerry

In ciuda credintei populare, faptul ca butoanele telefoanelor BlackBerry seamna cu semintele de zmeura (berry), nu a avut nicio legatura cu denumirea companiei.

BlackBerry a fost pur si simplu o decizie de marketing.

Reprezentantii companiei au oferit explicatia de mai jos, intr-un mail:

“RIM a vrut un nume distinct, memorabil, amuzant si care sa prinda pe plan international si la un segment mare de clienti.

Compania a decis sa aleaga mai degraba un cuvant conotativ pentru brand, decat unul descriptiv sau inventat.”

Sursa: Mashable

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu